wrz
22
2011

Mezoterapia – efekty uboczne

Wszystkim przeprowadzanym zabiegom kosmetycznym  mogą towarzyszyć delikatne efekty uboczne bądź tymczasowemezoterapia bezigłowa uczucie dyskomfortu. Mimo, iż mezoterapia jest zabiegiem całkowicie bezpiecznym i powszechnie stosowanym na całym świecie, warto dowiedzieć się kilka rzeczy o ryzyku związanym z jej wykonywaniem. Jeśli posiadamy wyjątkowo delikatną skórę, która ponadto jest bardzo mocno unerwiona, możemy liczyć się z delikatnym bólem. Generalnie nie zdarza się często, by pacjenci podczas jej wykonywania narzekali na uczucie bólu, jednak warto mieć świadomość, iż zabiegowi może towarzyszyć lekkie mrowienie. Czasami po wykonaniu mezoterapii na naszym ciele mogą pojawić się krwiaki i  delikatne sinikami. Jest to jedynie tymczasowy efekt uboczny i nie można się tym przejmować. W niektórych przypadkach skóra źle znosi duże ilości delikatnych nakłóć, co objawia się właśnie siniakami. Najpóźniej po kilku dniach od zabiegu całkowicie one zanikają i możemy cieszyć się aksamitną skórą, o jakiej zawsze marzyliśmy.

O autorze:

Jesteśmy grupą lekarzy, dla których wygląd zewnętrzny to coś więcej niż ładne pośladki, uda czy usta. Uważamy, że lecząc ciała naszych pacjentek, pomagamy im w lepszej akceptacji samych siebie.

4 komentarzy + Dodaj komentarz

  • Osobiście przeszłam bez problemów 3 zabiegi mezoterapii Cytocare 532 (podobno świetny produkt, który niezwykle rzadko powoduje alergie… ) i wszystko było ok, niestety po 4 zabiegu (wykonanym 3 dni temu) moja twarz jest w tragicznym stanie. Cała jest opuchnięta , zaczerwieniona i obolała, a pod oczami opuchnięcia jak po bokserskiej walce. Konsultacja z Panią Doktor , która robiła zabieg, zaowocowała leczeniem antybiotykami i silnymi lekami antalergicznymi… Mam ogromne wątpliwości czy to napewno reakcja alergiczna. Bo niby skąd, 3 zabiegi przeszły ok, a 4 mnie uczulił ?! Dodam, że w identycznej sytuacji jest moja znajoma, która razem ze mną dokładnie przeszła dokładnie taką samą serię zabiegów tym samym preparatem. Szukam odpowiedzi na pytanie czy możliwy jest taki nieszczęśliwy zbieg okoliczność ( dwie osoby z taką samą reakcją alergiczną po 4 zabiegu) , czy może nastąpił jakiś „błąd w sztuce” (np. podano inny preparat, może przeterminowany, może….. sama nie wiem już co o tym myśleć)??? Wydaje mi się ,że może być więcej osób z tego rodzaju powikłaniami.

  • Witam serdecznie Panią, osobiście nie używamy opisywanego przez Panią preparatu, ale z doświadczenia wiem, że te preparaty raczej nie powinny w jakiś sposób uczulać.
    Ciężko to stwierdzić, ale tak czy inaczej wydaje mi się to dziwne, że problemy wystąpiły u Pani jak i u koleżanki.

  • Dziękuję za odpowiedź. Dziś, po wizytcie u lekarza dermatologa, już wiem , że niestety najprawdopodobniej wystąpił pewien ” błąd w sztuce”. M.in. tego rodzaju preparat nie powinien być podawany częściej niż raz na 3-4 tygodnie ( nie co dwa! w serii 4 zabiegów- sic!), osoby z trądzikiem w wywiadzie powinny bardzo uważać na ilość zabiegów, gdyż preparat zawiera w składzie m.in. witaminę B 12 , która może spowodować nawrót trądziku ( tak się stało u mojej znajomej). Moja historia z zabiegami Cytocare 532 kończy się tym ,że zaczyna się już drugi tydzień walki o jakość mojej cery( chciałabym mieć taką jak przed ostatnim zabiegiem…), a niestety cały czas mam plamy w miejscach podania preparatu, skóra pod oczami jest nadal zaczerwieniona, podrażniona i spierzchnięta ( wygląda jak by była o 5 lat starsza!).
    Reasumując, Cytocare 532 jest niewątpliwie bardzo wartościowym preparatem, należy jedynie używać go dokładnie według potrzeb danej cery, a nie na zasadzie wielu zakładów kosmetyki czy medycyny estetycznej : ” musi Pani przejść minimum 4-6 zabiegów , żeby był efekt…”, lekarz wykonujący zabieg powinien przeprowadzić u pacjenta odpowiedni wywiad, a przede wszystkim rzetelnie informować o wszelkich skutkach ubocznych.

  • Trzy dni temu przeszedłem zabieg mezoterapii mikroigłowej. Małe efekty widziałem już krótko po zabiegu. Niestety wczoraj dość nieopatrznie (34 godz. po zabiegu) wybrałem się na basen. W tej chwili skóra jest dość mocno ściągnięta i mniej gładka niż przed zabiegiem. Czy może to być skutkiem wizyty na basenie?

Zostaw komentarz